دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1398 - 18:11

 اصلاح روند رسیدگی به تخلفات وکلای قوه قضائیه

مشاور رئیس مرکز در امور انتظامی از  اصلاح روند رسیدگی به تخلفات وکلای قوه قضائیه خبر داد.
کد خبر : 417970
57939661.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی مرکز وکلا، اعظمی، مشاور رئیس مرکز در امور انتظامی از اقدامات ذیل در راستای اصلاح روند رسیدگی به تخلفات وکلای قوه قضائیه خبر داد.


بعد از تغییر و تحولاتی که در مرکز ایجاد گردید، مدنظر است یک مجتمع مشتمل بر دادسرا و دادگاه و شعب تجدیدنظر تشکیل شود. این مجتمع انتظامی به‌عنوان یک رکن از ارکان مرکز وکلای قوه قضائیه خواهد بود.
 
یکی از کارهای اولیه‌ای که در این خصوص انجام‌شده، انتشار یک فراخوان در قالب اعلام آمادگی متقاضیان همکاری افتخری با مرکز بود که در این میان بیش از ۳۵۰ نفر همکاری در حوزه دادیاری را انتخاب کرده بودند. هم‌چنین در این راستا به هیئت‌های مدیرۀ استان‌ها اعلام‌شده است تا افراد مستعد خود را  در این زمینه به مرکز معرفی کنند. 


گفتنی است بیش از ۵۰۰ نفر از این دو مسیر معرفی شدند؛ سپس با بررسی سوابق علمی و اجرایی افراد از این میان، قریب به ۲۴۰ نفر برای مصاحبه دعوت شدند که این افراد توسط گروه‌های تخصصی که متشکل از قضات، روانشناسان و وکلای برجسته بودند، مصاحبه تخصصی به‌عمل آمد. 


بعد از مصاحبه، حدود ۱۴۵نفر پذیرش اولیه شدند که مدنظر است برای این افراد، دوره‌هایی برگزار شود. 


از افراد پذیرفته‌شده، بعد از دوره، آزمون مجددی اخذ خواهد شد و پذیرفته‌شدگان نهایی به‌عنوان دادیار افتخاری در مرکز وکلای قوه قضائیه فعالیت خواهند کرد.


لازم به ذکر است همان‌گونه که به تمامی شرکت‌کنندگان در مصاحبه اعلام‌شده است، امکان عضویت هم‌زمان در هیئت‌مدیره و دادیاری وجود نداشته و پذیرفته‌شدگان نهایی در صورت عضویت در هیئت‌مدیره مکلف خواهند بود که یکی از این دو را انتخاب نمایند.


انتهای پیام/4127/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته